tiistai 9. tammikuuta 2018

Kampaaja, kukat, kirppistelyä...

Kylläpä nyt pukkaa blogitekstiä toisen perään tiheässä tahdissa, mutta siitähän mä taisin varoitella jo tuossa viime vuoden puolella 😉 Ihanaa kun on saanut pistää hääjärjestelyihin taas oikein kunnolla vauhtia, tuossa kun oli jo sellainen hetki että vain odoteltiin vuoden vaihtumista. Vaikkakin kaikki ei taaskaan mene niinkuin ajattelin...

Käytiin tänään Emmin kanssa Lohjan keskustassa yhdessä kampaamossa ja kukkakaupassa. Olin tehnyt jo aikoja sitten hintavertailua lohjalaisista kampaamoista, joten niiden sekä oman positiivisen kokemuksen kautta päädyin kampaamo VOXiin. Yksi päätökseen vaikuttanut tekijä oli myös se, että heillä työskentelee myös kosmetologi, joten saadaan kätevästi kampaukset ja meikit samasta paikasta. Olin valmiiksi kysellyt kaasoilta kuka haluaa mitäkin ja lopputulos minun lisäksi on 3 kampausta ja 2 meikkiä. Koska meidän vihkiminen on vasta 15.30, otettiin pikkuisen "normaalia" myöhäisempi aika, klo 11. Keritään hyvin siinä aamulla käydä vaikka vielä viimeistelemässä juhlapaikkaa tai mitä nyt ikinä sitten tarvitseekaan vielä tehdä. Mulla hintoihin kuuluu koekampaus ja -meikki sekä suunnittelupalaverit. Luulin että koekampaus tehtäisiin jo kuukautta ennen hääpäivää, mutta tuolta sanottiin että ei tarvitse kuin vasta noin viikkoa ennen häitä. Eikä sillä sinänsä ole mitään väliä, kuhan oon vaan malttamaton kaikkien tällaisten asioiden kanssa 😁 Voisin tässä jossain vaiheessa vaikka tehdä postauksen mun mietteistä kampauksista!

Kuva: http://www.voxlohja.fi

Kuva: http://www.voxlohja.fi

Käytiin siis myös yhdessä kukkakaupassa tänään. Tarkoitus oli käydä kahdessa paikassa kysymässä hinta-arvioita meidän tarvitsemista kukista, mutta eipä tarvinnut mennä enää toiseen.. Nimittäin kun olin ajatellut morsiuskimppuuni orkideoita ja näytin kuvaa floristille (kuva alla), hän sanoi heti kättelyssä että ei onnistu! Niiden toimitus kun kuulemma lopetetaan Suomeen aina toukokuussa ja niitä saa taas vasta syksyllä! Siihen romuttui sitten oikeastaan kaikki kukkasuunnitelmat koska haluan yhtenäisen linjan niihinkin 😭 Kaasoille piti tulla rannekukat ja Samille + bestmaneille vieheet orkideoista! Mä en ole edes mitään muuta kukkaa miettinyt kun niin rakastuin tuohon Pinterestistä löytämääni kuvaan ja nyt mun on pakko yrittää löytää jotain muuta 😭 Yritin kysyä hinta-arviota niihin rannekukkiin sun muihin, mutta se kun riippuu ihan kukasta, niin joudun nyt odottamaan kesäkuun alkuun että edes kannattaa käydä uudestaan kukkakaupassa!



Aloin myös vuoden vaihteen myötä miettimään että voisi alkaa haalimaan viimeisetkin semmoiset jutut mitkä voisi näin ajoissa hommata. Yksi tämmöinen asia oli juomille astiat juhlapaikalle. Facebookin hääkirppiksillä oli kesän jälkeen myynnissä paljon Ikean 20litran sinkkisaaveja, mutta nyt en ollut törmännyt niihin vähään aikaan. Kun katsoin Ikean sivuilta, ne oli loppu joka ikisestä Suomen liikkeestä. No onneksi selasin yhtä kirppisryhmää vähän tarkemmin ja löysin sieltä ilmoituksen jossa yhdellä naisella oli niitä 3kpl myynnissä Helsingissä. Sovittiin treffit viime sunnuntaille ja käytiin Emmin kanssa hakemassa ne.

Olin myös lukenut Häät 2018 -Facebook ryhmästä, että joku oli löytänyt Citymarketista 24kpl led kynttilätuikkuja 5euron poistohintaan. Niimpä sain Emmin houkuteltua lähtemään vielä melkein vieressä olleeseen Malmin K-citymarkettiin ja onneksi mentiin! Löysin ne samat tuikut, mutta niissä oli vain normaali vanha hinta 19,90e ja iso kyltti vieressä "kaikki jouluvalot -50%". Vähän harmitti että siellä ne ei olleet niin halpoja kuin olin toivonut, mutta päätin ottaa niitä kuitenkin 2 pakettia. Olen itse myös Cittarissa töissä ja tiedän miten hommat siellä toimii ja toivoin matkalla kassalle, että sieltä kuitenkin tulisi hinnaksi 10e/kpl. Mutta kyllä oli yllätys kun sieltä tuli vieläkin parempi hinta! 5e/pkt ja kun niistä lähti vielä 50% pois hinnasta, yhden paketin hinnaksi jäi siis vain 2,5e!!! Kun oltiin maksettu, jätin Emmin odottamaan ja lähdin hakemaan vielä yhden paketin 😂 48kpl olisi ollut himpun verran liian vähän ja kun ne olikin noin halpoja, ei haittaa yhtään vaikka osa jäisikin käyttämättä!


TJ 172 päivää ( 5 kuukautta, 3 viikkoa, 0 päivää )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti